Blended onderwijs bij ICT #mooivoorbeeld

13 juni 2022

In deze video is Guus Lambert uitgenodigd bij Marcel Schmitz, docent ICT, op de Brightlands Smart Services Campus in Heerlen. In dit interview licht Marcel toe hoe het team bij ICT is omgegaan met online onderwijs en hoe zij nadenken over het blended vormgeven van onderwijs.

Marcel benoemt in het gesprek de interactie booster Sendsteps, kijk op deze pagina voor meer informatie over Sendsteps.

LA4LD / FoLA2

Marcel is ook onderzoeker bij het lectoraat Data Intelligence.In het interview spreekt hij ook over de ontwerpmethodiek die Academie ICT hanteert. In het kader van zijn promotieonderzoek LA4LD (Learning Analytics for Learning Design) heeft Marcel het bord spel FoLA2 ontwikkeld om de kloof tussen learning analytics en leerontwerp te overbruggen. Het doel van dit bordspel is bewustwording rondom learning analytics te creëren. Het spel kan gebruikt worden om leeractiviteiten te ontwerpen, maar kan ook gebruikt worden om gedragsindicatoren van student en/of docent te verzamelen. Meer informatie over het promotieonderzoek en het spel is te vinden op de website van het lectoraat Data Intelligence.

Het verhaal van Marcel is ook te beluisteren als podcast.

Volg ZuydCast en beluister de aflevering Blended learning Podcast – Marcel Schmitz in je favoriete podcastapp.

 

Nieuwsgierig naar andere mooie praktijkvoorbeelden van Zuyd? Zie onze video’s en interviews over blended onderwijs bij #mooievoorbeelden.

@Zuyd-collega: Wil je meer informatie over ontwerpen en ontwikkelen van blended onderwijs? We helpen je graag! Zie onze contactgegevens.

Uitgelichte afbeelding van Gerd Altmann via Pixabay

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.