Briljant blenden

21 mei 2024

De publicatie ‘Briljant blenden’ is het resultaat van inzichten uit twee wetenschappelijke reviewstudies.

  1. Vanuit het Expertisecentrum Onderwijs en Leren (ExCEL) van Thomas More-hogeschool onderzochten Milou de Smet en Claudio Vanhees samen met andere collega’s van Thomas More Onderzoek het effect van verschillende types blended onderwijs op de leeruitkomsten en psychosociale uitkomsten bij studenten in het hoger onderwijs.
  2. Vanuit het Lectoraat Professionalisering van het Onderwijs van Zuyd Hogeschool en het lectoraat Boundary Crossing van Fontys Hogeschool onderzochten Hanneke Theelen en Dave van Breukelen wat vanuit wetenschappelijk onderzoek bekend is over didactische strategieΓ«n, methoden en technieken voor het ontwerpen van e-learning.

De publicatie is ook beschikbaar via de website van het Zuyd lectoraat PvhO.

De tekst gaat verder onder de publicatie.

briljant blenden (digitaal)

 

π‡π¨πž 𝐨𝐧𝐭𝐰𝐞𝐫𝐩 𝐣𝐞 𝐞𝐞𝐧 𝐛𝐫𝐒π₯𝐣𝐚𝐧𝐭𝐞 𝐛π₯𝐞𝐧𝐝 𝐒𝐧 𝐑𝐞𝐭 𝐑𝐨𝐠𝐞𝐫 𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐰𝐒𝐣𝐬?

Laat je inspireren door didactische aanbevelingen, ontwerpmodellen en veel praktische voorbeelden in deze handreiking.

Ontdek:

  • waarom scaffolding van de leerinhouden en het leerproces zo belangrijk is
  • hoe je dat aanpakt in een blended leeromgeving
  • hoe je leren van en met elkaar bevordert
  • hoe andere docenten dit aanpakken
  • en hoe je feedback geeft die je studenten vooral aan het werk zet en vooruit helpt.

Collega’s van Zuyd kunnen Hanneke Theelen benaderen voor vragen over deze publicatie.

De Smet, M., Theelen, H., Vanhees, C., & van Breukelen, D. (2024). Briljant blenden: Ontwerpprincipes en praktische voorbeelden voor effectief blended hoger onderwijs. Thomas More Hogeschool, Zuyd Hogeschool en Fontys Hogeschool.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.