
Blended onderwijs bij Zuyd
Visie & ambitie
In 2020 is het gebruik van technologie in het onderwijs door corona in een versnelling gekomen. Dat heeft in 2021 geresulteerd in een visie, ambitie en strategie voor blended onderwijs bij Zuyd. In onderstaande video geeft blended learning adviseur Kim Dirkx een toelichting op de definitie van blended onderwijs en de ambitie van Zuyd op het gebied van blended learning.
Op de pagina ‘Blended onderwijs‘ lees je meer over de visie en ambitie.
Handreiking
Voor een eerste start, hebben de blended learning adviseurs, ICT&O adviseurs en video@zuyd van Dienst Onderwijs en Onderzoek een handreiking gemaakt. Deze handreiking biedt een aantal praktische en concrete handvatten. Onderdeel van de handreiking is de studentreis; een handig en praktisch ontwerpinstrument om te starten met het ontwerpen van blended onderwijs. Een tweede onderdeel is de interactieve leeractiviteiten cirkel. Hierin staan zes leerprocessen centraal. Per leerproces zijn leeractiviteiten beschreven en de voor- en nadelen van online synchroon, online asynchroon en fysiek; aangevuld per leeractiviteit en leervorm met Zuyd tools.
Zie meer informatie op de pagina ‘Handreiking‘.
Mooie voorbeelden
De afgelopen maanden zijn mooie voorbeelden van blended onderwijs bij Zuyd opgehaald. De komende weken zal regelmatig een blogbericht verschijnen met een mooi voorbeeld. Deze worden verzameld op de pagina ‘Mooie voorbeelden‘.
Ondersteuning
Wil je ondersteuning en/of begeleiding? Er zijn verschillende teams bij O&O die je willen helpen, zie onze contactgegevens.
Of neem contact op met de onderwijskundig begeleiders /DLO-coaches die bij jouw academie actief zijn.